Projekt i Scratch. Skapande av spel i Scratch. Spellogik

Startsida / Moduler / Projekt i Scratch. Skapande av spel i Scratch. Spellogik

Modulen är utformad för barn som redan är bekanta med Scratch-språket, men vill fördjupa sina programmeringsfärdigheter och bli riktiga proffs. Lektionerna hålls i form av projektarbeten: barnet kommer att göra ett komplext logiskt eller grafiskt 2D-spel inom den valda genren.

Ditt eget spel. Komplexa algoritmer. Kunskap om matematik. Utveckling av spelintrig

  • Modulens varaktighet - 2 månader

Scratch är en populär programmeringsmiljö för barn och tonåringar, eftersom det inte finns något behov av att skriva koder manuellt. Plattformens gränssnitt är användarvänligt och tydligt och inlärningen sker i en omgivning fylld med färgglada karaktärer.

KIBERone CyberSkolan i Stockholm har utvecklat modulen "Projekt i Scratch" för unga programmerare (från 9 till 16 år) som redan är bekanta med grunderna, har insett fördelarna med att komponera multi-block algoritmer och vill dyka djupare in i denna spännande Scratch-värld, öppna nya horisonter, utveckla sina spelutvecklarfärdigheter, skapa otroliga projekt med logiska kedjor, med flernivåanslutningar och konstruktioner. 

Speciella aspekter av modulen "Projekt i Scratch. Skapa spel i Scratch. Spellogik."

Denna modul på vår СyberSkola strävar efter att ge eleverna en djupare bekantskap med detaljerna inom Scratch-miljön och dess kapacitet. I denna modul används de modernaste verktygen som gör att du kan skapa riktigt komplexa spel- och utbildningsprojekt. Dessutom används Scratch-språket aktivt för programmering av robotar och är integrerat med olika robotik-byggsatser (Lego, Arduino). En ytterligare fördel är att övergången från Scratch-programmering till Python kommer att vara bekvämare för barn i framtiden.

Varje elev kommer att upptäcka något nytt, underhållande och överraskande. Under ledning av erfarna och kreativa lärare kommer eleverna att lära sig projektarbete och som ett resultat skapa ett komplext logiskt eller grafiskt 2D-spel i den genre de själva väljer. Under 2 månader kommer våra unga programmerare att:

  • förbättra sina datorkunskaper;
  • utveckla sitt logiskt tänkande och kreativitet;
  • repetera grunderna i programmering för barn, inklusive kommandon, variabler, loopar, villkor, listor, bygga algoritmer, matematiska funktioner (multiplikation, division, bråk, procent, koordinataxlar, grader etc.);
  • lära sig att skapa komplexa skript, rita i grafiska redigerare, mata in, mata ut och bearbeta information;
  • kunna skapa komplexa spel, simulatorer och demonstrationsmaterial.

Informationstekniken utvecklas i snabb takt, men den programmering som lärs ut i vanliga skolor är torr, ointressant, och innerhåller endast minimal praktisk övningsmöjlighet. Låt dina barn ligga några steg före sina jämnåriga - ge dem möjligheten att lära sig att tänka snabbt, klart och precist, att utforma logiska kedjor, med god insikt om konsekvenserna av deras beslut. Under ledning av CyberSkolans erfarna och motiverande lärare kommer ditt barn att känna sig fritt i den digitala världen, lära sig säkert beteende på nätet, få möjlighet att utvecklas på ett allomfattande sätt och använda den mest avancerade tekniken med nytta för sig själv och sin familj.

Данный сайт использует файлы cookie и прочие похожие технологии. В том числе, мы обрабатываем Ваш IP-адрес для определения региона местоположения. Используя данный сайт, вы подтверждаете свое согласие с политикой конфиденциальности сайта.
OK