Unreal Engine 4. Spelmotor

Startsida / Moduler / Unreal Engine 4. Spelmotor

Unreal Engine 4 är i huvudsak en realtidsspelmotor som är utformad för att producera högkvalitativa videospel för olika plattformar: mobil, PC, konsoler. Trots spelinriktningen är den också perfekt för att skapa interaktiva presentationer och videopresentationer.

  • Modulens varaktighet - 3 månader

På KIBERone CyberSkolan i Stockholm kan barn från 13 år och uppåt ta del av den trendiga modulen "Unreal Engine 4. Spelmotor". Denna modul är lämplig för dem som inte alls vet hur man programmerar, men även för dem som redan har de nödvändiga färdigheterna för att skapa spel från grunden på Unity3D eller en annan motor. Lektionerna kommer att bestå av minimal andel teori, för att inte överbelasta barn med information, och hividdelen av arbetstiden kommer att vara ägnad åt övning, vilket kommer att möjliggöra för unga programmerare att redan efter 3 månader arbeta med detta avancerade, användarvänliga gränssnitt, och ett programmeringssystem med snabbt växande popularitet runt om i världen. 

Funktioner i modulen för barn "Unreal Engine 4. Spelmotor."

Uppgiften att lära barn hur man skapar spel på vår CyberSkola kommer att ligga på våra skickliga lärare - anställda i stora IT-företag och ledande professorer vid stora universitet, som alla har en gemensam önskan om att dela sin kunskap och erfarenhet, förse barnen med nya tricks och tekniker för det mest bekväma arbetet i UE4. Under noggrann ledning av modulens lärare kommer barnen att bekanta sig med grunderna i spellogik, lära sig att utveckla videospel (från tvådimensionella för mobila enheter till AAA-projekt för konsoler), tredimensionella applikationer, interaktiva och videopresentationer, grafik som kommer att bli svår att skilja från videofotografering.

Unreal Engine 4 är utformad för stora 2D- och 3D-datorspel med realistiska bilder och väldesignad fysik. Att lära sig skapa spel med denna motor är en spännande och fascinerande kreativ process, som inte heller kräver att man skriver koder. Barnen kommer att arbeta med det visuella programmeringssystemet, dvs. de kommer att utveckla sitt drömvideospel med hjälp av bekväm, lättanvänd och intuitiv grafik och skript.

Programmet för modulen "Unreal Engine 4. Game Engine" omfattar följande:

  • bekantskap med objektorienterad programmering (OOP);
  • undersökning av motorns uppbyggnad och struktur, bekantskap med verktygen;
  • arbete med grundläggande editorer, inklusive inställning av belysning och material, ljud, fysik, timers, animering, specialeffekter etc;
  • undersökning av särdragen hos dataregistrering och datalagring, befintliga metoder för informationsutbyte;
  • skapande av artificiell intelligens;
  • introduktion till grunderna i hur multiplayer fungerar;
  • nivågenerering och projektutveckling;
  • felsökning i nätverket och presentation av det färdiga spelet.

Kanske kommer just denna modul på vår CyberSkola att hjälpa ditt barn förverkliga sitt eget projekt, hitta sitt kall, besluta om riktningen för vidare utbildning inom IT-sfären och hjälpa honnom eller henne att inom en snar framtid bli en eftertraktad och välbetald GameDev-specialist. Låt ditt barn bli mer framgångsrikt än sina jämnåriga. Ge hnnom eller henne friheten att vara kreativ, fördjupa sina kunskaper om programmering och utvecklas inom datorgrafik.

Данный сайт использует файлы cookie и прочие похожие технологии. В том числе, мы обрабатываем Ваш IP-адрес для определения региона местоположения. Используя данный сайт, вы подтверждаете свое согласие с политикой конфиденциальности сайта.
OK